Ledig igen..

Ja, då har man jobbat två dagar och nu är jag ledig två dagar igen, lyxigt!

Ankan kom igår, vi gick ner på Café August, åt och drack lite. Tänkte lyssna på musik och kanske dansa lite, men det var ju bara att glömma! Jag hade läst i HT att det har varit väldigt mycket folk där på tisdagarna då de har Sigge Hill och hemliga gäster så därför gick vi ner till 18.30. Åt god mat och satt och pratade och tittade på folk. Men de började ju inte spela förrän kl. 22.00 och då var det så packat med folk så det fanns inte en chans att man skulle komma in och se nå´t och dansa fanns det ju ingen som kunde göra. Möjligtvis senare sen de slutat spela men då hade vi gått hem! Trevligt i alla fall!

Idag har vi gått och strosat på stan och ätit lunch i solen på Bangkokkajen. Ankan tog bussen tillbaks till Loos. Jag har faktiskt energi till att göra en massa: skura mattor som har legat på vinden sedans Marions tid i höstas, torka av uteplatsen (igen), sy upp gardiner, sy in en kjol, lägga upp ett par jeans, rensa i garderober.... Lika bra att sätta igång innan energin försvinner:)

Hemkommen

Ja, då var man hemma igen:) Har haft en jätteskön och härlig semester men skönt att komma hem. Sova i sin egen säng och att kunna andas. Vi har haft det jättevarmt, och en stekande sol hela veckan. Så snart man hade klivit ur duschen och torkat sig så rann svetten av en igen. Men nu har man ju i alla fall fått sin soldos så att man klarar sig ett tag.

I alla fall så var Samos en väldigt fin och grön ö, vi bodde i Pythagorion, ett litet samhälle vid havet. Lugnt och stilla, förutom hamnpromenaden där det myllrade av folk kvällstid. Vi bodde väldigt centralt, men väldigt lugnt på en sidogata, femtio meter till havet och granne med grekerna. En dag var vi på en ötur och fick se lite av ön, besökte ett kloster, ett krukmakeri och var på vinprovning. En annan dag var på båt- och badtur, mysigt! Annars har vi tillbringat dagarna på stranden, solat, badat, läst och filosoferat. Haft väldigt skönt...  Jag var och inhandlade ett cyklop och en snorkel och upptäckte en helt annan värld: Jag som har börjat upptäcka den övre mer upptäckte att det finns ju en undre också:). Helt fantasktiskt!

Ätit och druckit gott har vi också gjort, det mesta var gott även om vi inte fick någon aha-upplevelse. Nu ska jag försöka ta tag i mitt matlagande hemma också igen, variera mig mera och prova på nya saker. Har väl inte prioriterat min matlagning precis det sista året.

Sitter och tittar på regnet och tycker faktiskt det är skönt. Börjar jobba på eftermiddagen och har fyra veckor heltid, ser faktiskt fram emot det också. Det kändes så bra när jag gick därifrån före semestern, jag kände att jag verkligen trivdes med de boende. Och det är ju det viktigaste i detta jobb!

Semester

Ja, då har man semester igen då:)

I alla fall trivdes jag jättebra på mitt jobb. Det gick över all förväntan och det är skönt! Saker som jag gruvat mig för, gick riktigt bra. Och jag känner att de gamla har så mycket att ge mig, genom ett bra bemötande, ett samtal, några vänliga ord, en klapp på kinden eller att hålla dem i handen och lyssna vad de har att säga så ger de mig så mycket glädje och tacksamhet tillbaka. Så mycket uppskattning och tacksamhet som de ger mig. Och vilken livserfarenhet dessa människor har, de har verkligen något att ge mig.

Den här veckan har vi varit i Gävle, haft lite semster med mina tjejer. Tisdag så var vi på  Furuvik, lite regn fick vi men inte alls farligt. Positivt kanske, för det var ingen kö alls till karusellerna och vi åkte så mycket vi ville och var nöjd när klockan var fyra.. Isabell och Gabriella åkte spöktåget, en gång! De hade jättekul!
Onsdag var vi på Fjärran höjder och badade, även det en lyckad dag, men det gäller ju att ha full koll hela tiden. Försöka, i alla fall....

Nu ska jag börja packa inför Grekland, åker till Samos i morgon. Kollade tiodygnsprognos därnere: 32-36 grader hela tiden, känns ju inte helt fel efter de här dagarna. Blev nog rätt vecka vi bokade! Sen ska man väl förhoppningsvis fått sin soldos så man klarar sig ett tag???

Vilka härliga dagar

Vilka härliga sommardagar vi har haft! Och jag har haft turen att verkligen kunna njuta av dem. Fast jag har jobbat så har jag ju genom att barnen har varit på semester hos farmor och farfar i Loos kunnat utnyttjat min lediga tid till det jag har känt för. Och det har varit att legat på Maln, solat, badat, läst och filosoferat. Jätteskönt! Har även haft tid att göra saker med Rebecca. Onsdagkväll var jag och en klasskompis ner på Bockarna och drack nån öl, igår eftermiddag var jag ner på stan och kikade lite. Handelns dagar med marknadsstånd, och på Möljen var det europeisk matmarknad, olika maträtter från olika länder. Jag, Rebecca och Sebastian åt, tog ett par öl, lyssnade på musik och tittade på folk. Riktigt trevligt!

Idag känner jag mig lite slö, känner att jag ej orkar dra iväg till stranden utan det blir uteplatsen ett tag innan jag börjar jobba kl. 15.00. Jag får sovmorgon i morgon också eftersom jag inte börjar förrän kl. 14.00 då, härligt!
Tjejerna har kommit tillbaks från Loos, var ner en sväng igårkväll och hälsade på dem.

Ha en bra sommardag... såg att det börjar nog bli lite kallare snart!