Marknad och så

Ja, i helgen var det den årliga marknaden. Jag och tjejerna strosade runt och kikade på lördagen. Naturligtvis så var det bitvis packat med folk så det gick knappt att röra sig överhuvudtaget. Handlade väl lite smått och gott och tjejerna åkte någon karusell, sedan avslutade vi med att äta pizza på Medelhavskällaren. En mysig dag som avslutades med Änglagård 2 och lite gott. Söndag jobbade jag på Tunbacka, länge sen jag var där överhuvudtaget och nu var jag dessutom på ett annat plan än "mitt vanliga" men det gick bra och var riktigt kul faktiskt. Var väl tur jag fick jobba en dag så jag genom det kunde finansiera marknadsbesöket dagen före :)

Ja, mycket är det nu som vi ska lära oss och mycket som ska sökas och planeras. Jag och min skrivkompis, Maggen, har bytt tema i vår uppsats. Har frångått Bemötandets betydelse till Kvinnomisshandel i stället. Fanns tyvärr inte så mycket att tillgå i tidigare forskning om bemötandet inom det sociala arbetet, kvinnomisshandel finns det ju däremot en hel del om. Intressant det också när man väl sätter igång, att få en förståelse för detta. Varför de stannar kvar, vad man som kommande professionell socialarbetare kan göra för att stärka dem så att de kan lämna sina destruktiva förhållanden. Och tyvärr så är det ju mycket mera vanligt förekommande än vad man kan tro.

Nej, nu är det filmtajm :D

Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0