Lördag

Jag vann inget på min trisslott och lika lycklig är jag för det ;)

Idag har jag tagit mig en långpromenad i skogen, gick 5-km slingan ovanför västra. Jag har aldrig gått där förut för det har ju varit avstängt över E4 när den har byggts om. Men nu hade jag turen att de hade öppnat upp tunneln under nya E4 så jag slapp gå tillbaks samma väg. Alltid roligt att utforska nya vägar i livet. Gammal och fin skog var det också. Hade sekatören i jackfickan och fick med mig lite tallris hem så nu har jag gjort adventsfint på bron. Nu ska jag ta fram symaskinen och fixa lite som har legat hur länge som helst. I kväll blir det 30-års fest hos Nadia, en klasskompis. Det ska bli kul att få träffa lite klasskompisar igen och höra hur det går för dem och deras skrivande. Vi har ju inga mer gemensamma träffar nu, och tänk, snart är vi klara! Helt otroligt! Det som kändes som en evighet då jag satt här hösten 2008 vid min dator och Malcolm Paynes Modern teoribildning inom socialt arbete, en bok allmänt kallad "pain in the ass". Visste knappt vad jag läste och hade mina tankar på om jag skulle ge upp, kunde nog slänga ut både kurslitteratur och dator genom balkongfönstret (utan att öppna det förstås) vissa gånger. Men jag stod ut, och vad glad jag är för det idag. Idag kan jag öppna samma bok och nästan läsa den som en roman :)


Tur hade jag också som blev erbjuden jobb i morgon kväll, blev erbjuden i kväll också men då är jag ju redan upptagen :)

Kram



Miel i sin hallowenkostym som han vann första pris för på en fest



Alexandra på väg in på "Idol"



Ella i sitt fina halloweennattlinne



Lilly blir så trött när mostrarna kommer och busar så hon somnar rakt upp och ner i Alexandras knän



Lite adventsfint på bron


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0