Barnlediga vardagar = lyx!

Har nu börjat vänja mig med att vara barnledig varannan vecka och det är helt otroligt lyxigt, faktiskt! Men, jag älskar mina barn, helt klart!


Men, det att bara få andas, tänka sina egna tankar, slippa tider och planerandet i vardagen är vardagslyx, minst sagt. Sen är det så skönt att i stället få ha dem varannan helg och kunna ha lite ledig kvalitetstid. Men min dag idag har jag styrt över helt själv, utan några andra förpliktelser. Ställer i alla fall alltid klockan på sju, går upp och duschar, äter frukost och fixar. Sen blir det oftast en långpromenad innan jag sätter mig och skriver. Idag blev den långpromenaden på eftermiddan i stället, sen läste jag lite för att sedan prata med en kompis i telefon 45 min. Oj, klockan hade visst hunnit bli 17.30, dags för middagssovning då. En timme så där, sedan ligga kvar i sängen och läsa lite, kolla runt lite på nätet i mobilen . . .  19.50 gick jag upp och åt min middag - en matlåda som fanns i frysen. I stort sett klarar jag mig på det som blir över under veckorna med barnen, matlådor som fryses ner och bara att värma sen, så lämpligt! Men på fredag ska jag nog unna mig lite gott, lyxigt: fish´n & chips och en kall, god öl :) Torsdag kväll har jag köpt biobiljett till Breaking dawn, något jag ser fram emot. Lördag kväll blir det 30-års kalas hos en klasskompis, ska också bli jättekul. Kul att få träffa klasskompisarna lite nu när vi inte har något gemensamt i skolan längre.

Ja, jag trivs väldigt bra med min tillvaro och även om jag är en väldigt social varelse så trivs jag väldigt bra i mitt eget sällskap också, något som jag uppskattar :)

Jovisst ja, jag var till hälsocentralen igår och fick min lilla men otrevliga fettknöl på baksidan av låret bortskuren. Och i fredags var jag och Alexandra på Idol i Gävle, riktigt kul var det. Kul att göra något bara med henne, tyckte det var hennes tur nu. Nu vet jag ju vem det är som är med i Idol också, och vem jag hejar på: Amanda F. och Robin, i alla fall i fredags för de låtar de sjöng då och deras uppträdande. Nu måste jag ju nästan kolla på fredag också :) Det känns att Isabell och Gabriella börjar bli så stora nu (även om jag tycker de beter sig som bebisar ibland ;) ), de har ju börjat på simskola, Isabell börjar nu på att simma och Gabriella flyter på rygg. Sen har de börjat på att läsa riktigt bra och vilken helt ny värld som öppnas för dom då, det märks verkligen. Det är så kul att se hur de växer och utvecklas dag för dag nu :)




Meningen med livet måste väl vara att vara lycklig? Eller? Att kunna känna kärlek till sig själv, till andra, till livet <3

Jag tror denna höst faktiskt har varit den bästa i mitt liv, allvarligt. Jag känner ett sånt lugn, en stor förnöjsamhet med mig själv och mitt liv. Jag är så förväntansfull vad som kommer att komma :)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0