Advent

Ja, på söndag är det första advent. Igår städade jag och gjorde advenstfint här hemma :) Inte för att jag vet om det känns som advent med nio plusgrader ute? Men förresten; det är väl många gånger som inte den känslan infinner sig ändå även om det är snö ute. Spelar väl egentligen ingen roll, det är ju i alla fall lite mysigt med alla ljusstakar i fönstren och det att få göra ett litet avbrott i vardagen denna mörka tid. Dricka glögg och äta pepparkakor, tända ljus, lyssna på julmusik . . . Isabell och Gabriella var förväntanfulla då jag lämnade dem på fritids i morse; hela skolan skulle gå i fackeltåg ner till Jakobs kyrka och fira advent.

Idag blir det nog inte så mycket plugg heller (blev inget i går heller :) ), ska åka och handla lite på förmiddan och sen ska jag på hälsocentralen och ta stygnen efter min bortskurna fettknöl. Ska försöka se över lite grann i alla fall på eftermiddan, känns ganska bra i alla fall och sen tror jag att det är bra för hjärnan att vila sig lite för att sen komma igen med nya tag :) Sen kommer ju Susanne och barnen i kväll, det ska bli kul. Dock har vi blivit varnad för Oscar: han bits! Isabell och Gabriella längtar efter dom, de är ju så måna om dom :) Isabell och Gabriella hade häromdagen fått heta "brudarna" av Ella, hon hade sagt något om "mormor och brudarna", Alexandra var nog säkert också inkluderad. Inte så konstigt eftersom jag ju ofta brukar säga: Kom nu brudar, så går vi, eller vad vi nu ska göra :) Kommer nu att tänka på Miel, när vi bodde i Loos och han var bara några år. Han och "brudarna" var på övervåningen och lekte då någon hörde han säga: Kom grabbar, den här vägen :D Ja, brudar eller grabbar, oavsett så får man många gånger höra roliga saker från de små som också förgyller vardagen.

Trevlig helg!



Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0