Regnigt

Efter regn kommer solsken, så skulle det också enligt gårdagens väderprognos bli i helgen :) Skönt, tror jag och vi alla behöver lite mer sol och värme nu. Denna vecka har jag hållt på att frysa ihjäl! Detta är ju lite svårförståeligt med den kalla vinter vi har haft och nu när det är några plusgrader så fryser man så man skakar. Men kroppen (och själen) är ju inställd på sol och värme, dessutom så har ju vinterkläderna tvättats och hängts undan. Så då får man frysa ett tag igen då.

Annars är det bara plugg som gäller, gör inget annat och känner att jag måste få in mer glädje i mitt liv. Just nu! Det har heller inte varit så mycket jobb den senaste tiden och jag har ju stort socialt behov, och jag tycker ju om att jobba (oftast), att känna sig behövd och känna att man gör något bra. Något som inte precis känns när man sitter över sina studieböcker. Dessutom så är det skönt att få gå hemifrån ibland, ha något att komma tillbaks till i stället för att enbart vara "på plats" hela tiden. Arbetar man blir man dessutom mycket skönare trött och känner sig mer tillfreds när man får komma hem, det kan dessutom vara riktigt skönt att få sätta sig i soffan en stund på kvällen och titta på tv. Något som jag annars inte gör alltför ofta precis. Men jag vet ju vad jag kan göra, och jag ska ta mig i kragen och göra det också :)

Har lite oro också inför sommaren och avsaknaden av sommarjobb. Jag vill ju jobba och jag måste ha en inkomst över sommaren. Har kontaktat rekryteringen men de verkar inte alls vara klara med semestervikariaten än, men har tryckt på lite igen, om hemtjänsten. Har ju bett om ett bra sommarjobb, har listat äldreboende på sista plats eftersom jag helst inte vill, annars hade jag nog redan haft  en "rad" på Tunbacka i dagens läge men i brist på annat så vill jag ju ändå bli erbjuden där eller på något annat äldreboende än inget alls. Men jag hoppas och ber att det ska ordna sig, ganska snart.

Isabell var och gjorde hål i sina öron förra helgen och är så stolt:



Gabriella hade däremot ingen lust alls till detta. Roligt och intressant att de är så olika, något som vi märker mer och mer med deras ålder.



Gabriella skär upp grönsaker till tacosmiddagen som jag blev bjuden på på Valborgsmässoaftonen

Trevlig helg alla och kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0