Kalasbilder

Ja, nu har jag fört över bilderna sen Isabell och Gabriellas kalas förra helgen. Igår hade de barnkalas men har inte hunnit fått några kommentarer om detta än.

Igår jobbade jag på Tunbacka, på ett annat plan än mitt vanliga och det gick jättebra. Idag har jag varit lat, och det hör inte till vanligheterna när det gäller mig vill jag säga. Skulle dock verkligen behöva vara det mer, men jag är ju den som gärna vill göra nåt, vill få undan . . . Sen har jag dessutom lite svårt att sätta mig och koppla av på vardag kvällarna när tjejerna är hemma, då är det inte så lätt. Vill jag någon gång se ett för mig intressant tv-program så vill de ju gärna se något annat eller sitta med och kommentera eller fråga. Eller ännu hellre gnälla och bråka med varandra i soffan vem som ska sitta bredvid mig, vem som satt där sist etc. Sen ska frukt skalas, stjärtar  torkas och det ena med det tredje. Så då blir det gärna som det blir. Samtidigt vet jag att jag ibland ska ta det lugnt, men man lär väl sig med åren kanske? Eller när man väl inte har nåt val = orkar? :) I dag har jag i alla fall lyssnat på min kropp, den sa: att jag skulle ligga kvar i sängen, det var bara så skönt, läste och somnade om och kom nog inte upp förrän efter tio. Då satt jag mig i soffan och tittade på Nyhetsmorgon på TV4 och stickade. Frukost halv 12, för att sedan sätta mig i soffan igen och sticka vidare. Sen blev det ryggläge och tidningsläsning och sen sa kroppen att det var dags att sova middag så så fick det bli. Jag tror att min hjärna har ett stort behov av semester just nu, tror nog att jag har varit alltför teoretisk ett tag och att det inte funkar hur länge som helst. Till kvällsläsning har jag dessutom haft litteratur om personlig utveckling, ganska tung sådan dessutom som gör att jag verkligen måste tänka efter. Samtidigt är det ju väldigt intressant och givande, men det gäller att sätta en gräns - att hålla en bra balans vilket inte alltid är så lätt. Jag vet, och jag jobbar på det, och en sak vet jag: att någon soffpotatis kommer jag dock aldrig att bli i alla fall. Så jag får väl kämpa vidare :) Mitt huvud har i alla fall fått vila från all kurslitteratur idag, tänkte i alla fall drista mig till att titta på den sista dokumentären som vi ska ha sett inför i morgon. Märkte då att min hjärna verkligen har tagit vilopaus, kommer ej ihåg mina inloggningsuppgifter på blackboard, så blev det med den. De ploppar säkert upp igen när semestern är slut, om det inte var krångel med blackboard förstås. Nu är det bara två veckor kvar också, sen är det sommarlov från alla studier och då ska jag jobba praktiskt. När jag är ledig är jag ledig och när jag ska läsa så ska jag ägna mig åt skönlitteratur. Men nu ska jag i alla fall göra mig något att äta!

Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0