Kalas

Ja, helgen som var ägnades som sagt åt barnkalas. Oscar och Lilly fylle 1 år på lördagen och firades med presenter, smörgåstårta och fika. Isabell och Gabriella var också med och grattade, de hade sett fram emot den dagen och tågresan till Gävle så att de fixade  hela veckan utan gnäll (som var ett krav - dock inte ett hot! - för att de skulle få följa med). Nu är det tyvärr tillbaks i samma j-a gnällande igen, vet inte vad jag ska komma med nu för att de ska sluta gnälla för all framtid :) ? I alla fall är jag väldigt trött på meningslöst gnällande utan några egentliga orsaker. Hoppas det snart är övergående.  Det är inte så lätt att alltid ignorera det heller, inte helst när man är ensam i vardagen och inte har någon som kan ta över för en stund. Ja, jag vet: det är självvalt och skulle inte vilja ha det annorlunda, men ändå :P

Söndagen var det i alla fall deras tur att bli grattad trots att de fyllde på måndagen men då är det ju jobb, skola . . . Kläder, prinsessaker, vattenpistol, pengar, barbiedocka och Polly pocket var väl vad som fanns i paketen och de var väldigt glada åt alltihop som väl tur var. Jordgubbstårta som gav försmak av sommaren fikade vi på. Nu är det inte ens två veckor kvar tills nästa, dubbla födelsedagskalas. Då ska det grillas, som det brukas den dagen - hoppas verkligen på finväder. Carola har då återvänt från Bolivia och lyckades till och med vara ledig den helgen så det ska bli roligt att få träffa henne igen, även om det inte är alltför länge sen jag träffade henne. Är ju rätt tid för henne att återvända till Sverige nu i försommartid, det måste väl vara den härligast tiden på året då mycket blommar och allt är så grönt. Nu ska jag steka pannkaka!

Kram



Jag och Gabriella på utflykt (Isabell fotorgraf)


Jag och Sofia på "halv åtta" hos Sofia och Håkan


Den snygga väskan jag fick i present av Sofia :)


Tjejerna på tåget på väg till Gävle



Alexandra, Oscar i sandlådan och Lilly vill ju också vara där :)


Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Fin väska! :)

2011-05-26 @ 10:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0