Tillbaks

Ja, då var vi tillbaks i La Paz då, hela och välbehållna. Vi hade ju bokat hotell i Corocio för två nätter men då vägen dit redan igår var ganska sönderregnad på några ställen och regnet öste ner hela natten så bestämde vi oss att ta oss hemöver. Ville inte riskera att bli fast efter vägen i morgon och missa flyget hem på lördag. Det kändes inte alls så lustigt att ge sig iväg då den sista biten inte alls var så rolig men det gick riktigt bra. Miel frågade om vi kunde gå på bio när vi kom hem, jag lovade att det skulle vi göra om vi kom hem. Så nu har vi varit på bio, Rango, kände mig som ett barn då Carola fick sitta och översätta åt mig :)  Men vi kunde i alla fall ta oss ett dopp i poolen på hotellet igår och sola lite och bli lite myggbiten också. Vädret var väldigt mulet så jag såg väl inte alltför mycket men stundvis klarnade det upp och en helt otrolig utsikt var det efter vägen. Lamadjur, örnar, gamar, en ekorre och en stor härlig skalbagge lyckades vi se. Lite olika slags fåglar och fina fjärilar också.

I morgon ska vi åka upp till El Alto och besöka organisationen för gatubarn där Carola jobbade förut. Vi var ju dit häromdagen men då var det inga barn där eftersom det har varit helgdagar flera dagar här nu på grund av karnevalen. Men nu är det åter vardag och det märks i staden, kan inte fatta att trafiken kan flyta på som den gör och som tur är så har jag än inte sett till någon olycka här i staden. Endast en som hade åkt in i en bergsvägg igår. Jag skulle aldrig någonsin sätta mig bakom ratten i denna stad, trots att jag har haft körkort i 30 år!

Eftersom det tar sån enormt lång tid att lägga ut bilder från denna dator så väntar jag tills jag kommer hem innan några fler kommer.

Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0