Mera tankar

Jag är nog inne i någon utvecklingsfas just nu, sådana som kan komma med jämna mellanrum. Mycket tankar som kommer och går, många funderingar som jag söker svar på men det kan finnas så många svar till en och samma tanke. Så är det väl också att det inte finns ett svar som är rätt utan allt kan ha så många svar och så många förklaringar.

Återkommer ändock till samhällets utsatta. Funderar på hur jag skulle önska att samhället behandlade min förälder eller mitt barn om de vore längst ut på de utsattas spets. Skulle jag vilja att de såg ned på dem, att det var deras eget fel och att de kan skylla sig själva? Nej, det skulle jag inte. Jag skulle vilja att det fanns de som brydde sig om dem och försökte på alla sätt att hjälpa dem, även om de kanske inte själva skulle vilja ha hjälp. Jag skulle inte vilja stå där ensam med förmodligen en hjälplöshet som många känner i denna situation, jag skulle vilja ha samhällets stöd för att kunna hjälpa mina nära och kära. Oftast finns det ju en anledning, en orsak varför människor råkar hamna snett, och oavsett ras, kön, klass och ålder kan alla hamna där trots att det finns många som aldrig kan tro det. Tror de det så lever de i sin lilla bubbla.

Ok, nu lovar jag att jag inte ska traggla detta något mer på min blogg för denna gång :) I morgon kommer solen, Viveca har talat om för mig månens betydelse, och den överger också sin bana enligt henne, i morgon. I helgen dansar Alexadra med sin dansgrupp Twinklestars, först två uppträdanden på Fyren i morgon sedan tävlar hon i DM på söndag. Så kul och spännande! Håller tummarna för dom, hon (de) är jätteduktiga!

Trevlig helg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0