Höjdsjuk

Ja, jag har nog drabbats av höjdsjukan? Igår natt sov jag nästan inte en blund, frös så jag höll på att frysa ihjäl trots att jag är i Sydamerika. Igår hade jag jättejobbigt med andningen, kunde inte alls dra några djupa andetag vilket naturligtvis bidrar till syrebrist  och därav min frossa. Blev ändå värre sen vi hade varit upp till El Alto som ligger över 4 000 m över havet. Kunde inte alls vila middag igår trots att jag verkligen skulle behövt, låg bara och flåsade. Men, men, det ska väl ge med sig får jag hoppas. Var ju som sagt upp till El Alto igår och tittade på denna stadsdel där 1 miljon indianer lever i fattigdom, eller inte? Var bjudna på middag igår hos Miguels bror och de hade en annan synpunkt på den saken. Men vad vet jag, i alla fall ser de ut att leva i största fattigdom.

Igår var vi och inhandlade mat till dagens inplanerade grillfest, det ska bli kul. Hoppas verkligen vädret är på vår sida idag om det ska grillas i trädgården och vi tydligen blir ganska många. I morgon reser vi till Coroico som ligger nere i djungeln, jag har gått med på denna resa trots att jag var benhård att jag inte skulle göra denna tur. Men, en ny väg är bygd, den gamla var klassificerad som världens farligaste, och tydligen så är denna nya väg inte farligare än den vi åkte på när vi var upp i bergen häromdagen. Kan ju då hoppas att jag slipper frysa :)

   

 

Ja, här inhandlas det till dagens grillfest :)

Kram till er alla därhemma <3

Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Hejhej! Fina bilder, tyvärr kan man inte förstora dem? Får väl ge mig till tåls tills u kommer hem! Ha det bra nere i djungeln!

2011-03-08 @ 21:28:45
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0