Hemma

Ja, då var man hemma i rena, kalla och trygga Sverige igen. Har hunnit med seminarium och föreläsning i Gävle igår också. Tycker inte alls om att stå framför en massa människor och presentera något ;(  jag kommer inte alls till min rätt där! Men man får se det så att vi är bra på olika saker. Idag har jag och tjejerna varit lediga och jag har varit SÅ trött! Vilat både för- och eftermiddag. Nu ska jag i alla fall försöka komma isäng före midnatt så jag någorlunda kommer in i rätt tid igen. Blir nog inte så allvarligt med pluggandet den här veckan känns det som.



Utsikt från vårt hotell i Corocio



En jollita som sitter och säljer sina grönsaker


Här är bebisslussen in till barnhemmet



Detta är lamafoster som köps på gatan och  som bolivianerna gräver ner i grunden då de ska bygga sina hus, detta för att inte husen ska rasa. Enligt vad jag fick berättat för mig så använder de sig av utslagna alkisar när de då ska bygga höghus, tydligen så vägrar byggarbetarna att jobba om det inte knuffas ner någon avdäckad sådan i gropen där sedan grunden ska gjutas. Detta sågs också vara en god gärning för samhället - då är man ju av med dom.

Ja, vad som är sant och inte sant vet jag inte. Mycket har jag hört och mycket har jag sett. Det har varit en otrolig resa och en upplevelse att få komma och se detta land. Kul har det varit att få träffa Carola & co och se hur de bor, hur de lever. Det känns lite bättre här hemma då, annars kan man ju bara ha en föreställning.

Men jag är i alla fall glad att jag bor i Sverige, jag trivs här i detta land och jag känner vad otroligt mycket jag har att vara tacksam över - och allra helst mina fina barn och barnbarn- det bästa jag har!

Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0