Goodbye GI

Ja, faktiskt så säger jag adjö till GI, eller på återseende. Detta trodde jag inte själv ens, men så känns det nu och så starkt dessutom. Jag tänker i alla fall ta mig ett uppehåll. Jag är så jädrans less på turkisk yogurt, djupfrysta sura bär, nötter och mandlar så det står mig upp i halsen. Dessutom känner jag livsandarna  börjar vakna till liv igen (våren?) och jag känner en aptit på mycket, på livet, som jag inte har känt på länge. Och man ska ju lyssna på sin kropp, eller hur? Jag har i alla fall gått ner de fem kilo som jag la på mig under min praktik och är nu tillbaks på min "normala" vikt, där jag har stått ganska stadigt några år. Min trivselvikt, kanske? Jag har i alla fall satt mig in i hur GI funkar, har inhandlat tre böcker med jättebra recept och jag har känt och sett att det funkar på mig i alla fall. Kan alltid återgå till detta om och när jag känner lust eller behov igen. Nu finns i mina tankar söta saker, att få baka någon härligt god kaka. Till och med potatis tänker jag på, det har jag inte gjort sedan jag började med GI. Potatisgratäng, potatisklyftor i ugnen, potatisknyten med smör och vitlök, mmm vad gott! Dock kände jag efter min frukost i morse som bestod av fruktyohurt, söta flingor, hårdbrödmacka utan smör men med skinka och gurka mig hungrig redan efter en timme. Mina tankar kändes också såsiga. Så jag tror absolut att på de snabba kolhydraternas negativa inverkan på hungerkontroll och tankekapacitet. Men, men nu ska jag ha lite "semester" ändå :)

Jag jobbade i lördags, enda dagen den här månaden, på ett nytt plan på Tunbacka. Jag hade nästan glömt bort vad kul det är att jobba. Dessutom så var det mycket lättsammare på detta plan än på mitt "ordinarie" och detta gör ju stor skillnad. Känner att jag blir glad av att jobba! Härligt!

Igår var det DM i cheerleading och cheardance här i Hudik. Alexandra och hennes dansgrupp,Twinklestars var med och dansade.  De var jätteduktiga men eftersom de var de enda tävlande i deras klass fick de inga poäng men väldigt fina omdömen från domarna, och det var de värda.

Nej, ska väl försöka sätta mig och plugga lite . . .

Kram




Min kamera är bra, men tyvärr inte bra att fotografera med inomhus på långa avstånd. Detta är i alla fall  DM på Håstaholmen


Kommentarer
Postat av: kim

Tja Eva!!

Va kul att du gick ner... Ja gör du ett uppe håll.. själv ska jag gå på halvfart efter jag varit hos Syrran. Litar inte på mej själv med hennes mat !!:) Men men snart är jag på min trivsel vikt, Och förhoppnings vis så får jag en bonus när jag är där.. (En hund) ja får å får jag ska köpa den själv.. Om det kommer en hane.. Kul att du trivs med jobbet.. Hur länge har du kvar att plugga?? Önskar dej lycka till Kram Kim

2011-03-21 @ 16:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0