Arg

Ja, det var länge sen jag var riktigt arg och så frustrerad som jag blev igår. Har redan tidigare under kursens gång känt en begynnande frustration på kursens upplägg och lärares planering. Alltför lite, enligt min mening, uppgifter för att känna att man har tillgodogjort sig kunskapen. Någon hade bett kursansvarige att lägga ut tentan tidigare, detta hade hon då blivit sur över, för att sedan slänga ut den i fredags  ändå! Extra uppgifter har lagts ut då de förmodligen har kommit på att det kanske skulle behövas, uppgifter har begärts in tidigare och måttet var rågat när frågor i tentan är tagna ur annan är vår ordinarie kurslitteratur. Dessutom ändras radavstånd och dessa frågor tas dessutom bort, när man väl har sökt halvt ihjäl sig och till slut hittat svar på dessa i någon SOU-rapport! Jag blev så jävla förbannad igår och mailade både till kursansvarige och min kontaktlärare. Jag valde dock mina ord :) Har nu fått svar från bägge och svar som för mig känns bra. Kursansvarige tackade för mina kritiska synpunkter och hon var pinsamt medveten om vissa saker, och det är ju som jag hade skrivit bra så att det kan åtgärdas inför nästa studentkull som ska läsa denna kurs.

Ja, i alla fall har min ilska gett mig energi, något som jag har haft brist på ett tag. Det känns ju verkligen att det tar mycket energi om det är mycket strul som påverkar en, men nu har jag rytit och det känns bra. Ilska kan vara bra om den används på rätt sätt och detta kan i sin tur ge energi. Detta har jag känt förut men hade faktiskt glömt bort hur det känns när kroppen blir laddad av denna ilska, något att ta vara på och göra något av. Känner även i denna kurs, förresten i utbildningen överlag att jag saknar vuxna människor som jag kan ha bra och givande samtal med. Sitter inom sina fyra väggar och läser och läser, sen ska man försöka på allra bästa vis att visa att man har lärt sig något men blir ofta nedslagen då responsen kommer. Då gäller det att intala sig: jag kan, jag är bra, jag kommer att bli en bra socionom!!! Och jag vet att jag kommer att göra ett bra jobb bara jag kommer på rätt plats, väl där tror jag att jag har mycket att ge.

Tack Viveca för vårt samtal igår, i förra veckan :)


Kram


Kommentarer
Postat av: Viveca Sundberg

Klart att jag finns för en god vän, skönt att få utlopp för det man har inom sig.

Tack själv, Eva för allt!!!

2011-04-01 @ 07:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0