Sommarlov

Ja, då var det sommarlov :)

Alexandra hade examen i Jakobs kyrka på torsdag kväll. De sjöng jättefint och några var jätteduktiga på att spela fiol och piano. Tror aldrig, vad jag kommer ihåg, att det någonsin har varit ett sådant fint examensväder? Jag vet, och har kort, från år då knappt löven hade slagit ut då det firades examen i Loos kyrka. Vi firade sommarlovet med att äta middag på Texas, något som tjejerna uppskattade och det var trevligt. Känns bra då man avslutar något med något sådant. Jag avslutade min termin med att lämna in en omfattande hemtenta på fredag kväll och då var den bara på en tredjedels kurs. Så nu har jag sommarlov från mina studier, något som är välbehövligt känner jag. I dag börjar jag jobba inom hemtjänsten och det blir för mig en ny erfarenhet. Jag tror att jag har mer att ge, och att de har mer att ge mig, än när jag jobbar på äldreboende. De människor som bor hemma är förmodligen mer klar och i och med det så blir det förhoppningsvis mer givande samtal.

Förra helgen så firade vi Rebecca som fyllde 18 och Alexandra som fyllde 11. Carola, som är nyligen hemkommen från Bolivia, kom på fredag och killarna på lördag. Susanne kunde tyvärr inte komma eftersom hon har börjat jobba nu efter sin föräldraledighet. Vi var ut och åt på lördag kväll, trevligt när barnen blir vuxna också och man kan umgås med dem på andra sätt och trevligt när vi kan träffas samtidigt. På söndag blev det grillfest här hemma, med den traditionella jordgubbstårtan till efterrrätt. Farmor och farfar var också ner och grattade. Så på nästa pubrunda  kan Rebecca också följa med :)

I helgen kom Susanne med barn, vi hade då medelhavsvärme och passade på att åka ut till Maln för att bada och sola. Årets premiärdopp blev det för mig, riktigt svalkande och skönt!

Har haft en härlig måbra-känsla efter dessa helger med mina barn, är så glad och tacksam över dem. De är så fina allihop och jag älskar dem över allt annat <3








Alexandra med sin favoritfröken, Linda



Oscar och Lilly på krypäventyr på mormors gräsmatta


Kommentarer
Postat av: rebecca

<3

2011-06-13 @ 11:54:50
Postat av: Kim

HallÅ!!

Oj va stora tvillingarna har blivit.. Tyckte inte det var länge sedan att man såg första korten på dem... Tiden flyger verkligen... Det kommer att gå bra för dej isommar.. Ska du jobba hela sommaren du måste ju ha lite semester å ladda batterierna till nästa läs år... Kram Kim

2011-06-14 @ 11:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0