Midsommar

Ja, redan midsommar och det  har redan vänt, dagarna börjar bli kortare och snart är det höst :( . Hoppas i alla fall att vi får fler dagar med sol och värme som kan spenderas vid havet. Så avkopplande att ligga där och lyssna på vågorna och fåglarna. Där laddar jag verkligen mina batterier!

Har i alla fall börjat kommit in mig lite i jobbet och det känns bra. Efter mina introduktionsdagar hade jag faktiskt, nästan ångest. Det kändes bara SÅ rörigt och med en arbetsmiljö som jag då fann oacceptabel. Nu har jag faktiskt upptäckt att det inte var så farligt. Tvärtom, riktigt trevligt som jag ju hade i åtanke då jag sökte mig från Tunbacka och till hemtjänsten. Men, många tunga och vårdkrävande bor ju i dag kvar längre hemma med vad det innebär men det är övervägande ganska pigga människor i alla fall som jag kan ha ett utbyte med. I dag har jag varit ganska långt ut i bushen och letat mig fram till ett par stycken som enbart har matdistribution. Lyckade till slut hitta tag på dem med lite förfrågningar här och där :) . Och absolut så är detta jobb mer varierande än på ett äldreboende.

I kväll ska jag gå ut och äta med en "kompis", har ju lite svårt för att säga väninna. Känns som det ordet har en lite "finare" bemärkelse, låter som lite äldre också samtidigt som jag ju börjar bli lite äldre. Ja, ja, skit samma, det är tjej och kompis som gäller fortfarande, får väl se när jag överger de för väninna och kvinna (dam). Men en sak är säker: tant kommer jag nog inte att använda mig av i första taget :)

Ja, jag hade ju mjukstart i alla fall på min arbetsvecka, jobbade måndag kväll och sen var jag ledig tisdag och onsdag. Skönt att ha några lediga vardagar med mina tjejer, något som inte existerar annars. Då blev det sovmornar, städning av lekstuga (då Gabriella utbrast: Ja, jag älskar att städa!!!) med fika efteråt.

Glad midsommar på er alla och kram :)




Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken mysig sovmorgon :) Ja, tycker också väninna låter lite "snobbigt", men det är väl för att man är ovan ordet..

2011-06-26 @ 08:54:02
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0