Söndag

Ja, en hel vecka har gått sen senaste uppdatering. Har mycket hemstudier i denna kurs, på gott och ont. Mycket av kurslitteraturen är på engelska, och när den dessutom handlar om socialpolitik som kan vara svår att förstå på svenska dessutom känner jag att det är tufft. Men jag kan inget annant än göra mitt bästa. Håller nu på att skriva en artikel som jag ska presentera på seminarie när jag kommer hem från Bolivia, där jag ska ska se Bolivia ur ett socialpolitiskt perspektiv. Och faktiskt, genom detta, har jag fått en mycket större kunskap om detta innan min resa dit, och förmodligen också en helt annan förståelse inför varför det är som det är, denna fattigdom och deras för oss annars oförståeliga handlingar . . .

Håller på att rensa mitt skrivbord (på datorn) och skriver ut en massa arbeten som jag vill ha kvar, i fall att jag skulle vilja läsa igenom dom av någon anledning nån gång. Sista raderna på en uppgift som jag skrev i kursen Social exklusion föll fram för ögonen när jag plockade upp pappren, och tycker det är tänkvärt för många:

Ett för mig önskvärt mål är att vi alla mänskliga varelser genom att öka vårt medvetande om olikheter, och att ha en acceptans inför sådana, med en inställning att inte utgå från sig själv som en normativ, mänsklig individ skulle förhoppningsvis kunna leda till en mindre exklusion i samhället. Att så länge männiksor inte skadar andra, eller bryter mot samhällets skrivna regler och lagar måste få ha rättigheten att vara sig själva.

Ja, annars rullar det på. Hade besök av Kajsa och hennes dotter i fredags, de sov över då dottern hade en innebandymatch tidigt här i Hudik på lördagmorgon. Så det var trevligt! Igår fick jag träffa Rebecca lite också, har väl inte sett till henne alltför mycket sen hon flyttade till Ljusdal. Hon har också fullt upp med sin pluggning och då är det ju skönt om hon kan spara in två timmar om dagen på att slippa pendla.

Nej, nu ska jag skriva ut vidare . . .

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0