Förkyld

Har för tillfället en av mina sällsynta förkylningar :)

Var till Gävle igår, heldag med föreläsning om socialpolitik och globalisering. Intressant att få lite kunskap om varför det egentligen finns så mycket fattigdom i världen, vart vårt bistånd går och till vad!!! Hur många, enormt rika de egentligen finns i dessa länder med sådan stor svält och utbredd fattigdom :(  Hur denna sociala orättvisa och ojämna fördelning av resurser bidrar till detta . . .

En föreläsare sa något som jag tog till mig: Att en risk är när man som "professionell" väl har varit inne i systemet ett tag, är att man går in och ur människors liv oreflekterat! Dit ska jag aldrig komma! Då har jag valt fel, och det vet jag att jag inte har.

Har lämnat in min 23-åriga gamla bil på verksta´n idag, fick ju en 2:a på besiktingen. En styrled som behövde bytas, och det fixar Volvo för endast 1 563:-. Jobbar jag drygt en dag så har jag dessa att betala det med, och jag slipper be någon "annan". En bra kvinna reder sig själv, så långt det går :)

Kram

P.s. Något som jag när det uppstår "problem" är att fråga mig själv: Vad kan jag göra åt detta? och invänta svar, det brukar komma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0