Fördelar

Fördelar med GI:

Fördelar med GI metoden

Fördelarna med GI-metoden är många: Man får en jämnare blodsockerkurva, man blir piggare, friskare, metoden är bra för hjärtat, sötsuget minskar, man går snabbt och lätt ner i vikt, man får mer energi, risken för övervikt och riskerna för diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar minskar.

GI-metoden är ett sätt att gå ner i vikt. Men det är också ett sätt att leva. En diet kan man bara följa en begränsad tid, medan man kan äta enligt GI-metoden i resten av sitt liv. Om man väljer långsamma kolhydrater framför snabba så får man även andra hälsosamma vinster som att man blir piggare, gladare, mindre irriterad och mer fokuserad.

Det sistnämnda är något som jag absolut kan märka att det har skett en förändring, googlade därför på fördelar med GI och hittade detta, och det stämmer ju :) Och det känns ju så bra, jag får verkligen äta mig mätt och står mig mycket bättre mellan måltiderna, härligt!


Kommentarer
Postat av: kim

:) håller på dej!! inte för att jag tycker du har förmycket vikt... Go Eva!! <3

2011-02-01 @ 15:09:32
Postat av: Ingrid

Det tråkiga är att när man är ute och fikar (som jag gärna gör) så är det oftast svårt hitta något lämpligt, kan ju inte precis beställa ett ägg och en ostskiva ;). Nåt tips kanske?

Lycka till!!

2011-02-02 @ 00:28:10
URL: http://dirgninosslin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0