Skitapa

Ja, jag var ju faktiskt tvungen att skratta åt mig själv och mitt uttalande idag :) Det var ju bara jag som hörde det i alla fall, så det spelade faktiskt ingen roll att jag hävde ur mig: Jävla skitapa!

Rebecca går ju på körskolan i Ljusdal och lånar pengar av mig till detta eftersom hon inte själv har råd med det just nu, dessutom tycker jag det är viktigt att hon, som de andra har gjort, tar körkort så snart det är möjligt. Det har man igen sen då kanske det inte alltid är så bra tillfälle. Dessutom kan det vara avgörande i fråga om jobb också. Jag har varit "duktig" att betala in pengar i förskott, en gång ringde jag och hörde om det gick bra att betala in ett par dagar senare när mitt CSN hade kommit; och, ja, det gick bra. Nu har hon intensivkört några dagar och nu fanns tydligen inga pengar kvar på hennes "konto" i körskolan och de hade påpekat detta för henne. Jag ringde upp dem idag och jag får ju i efterskott se det positivt med hennes dåliga bemötande! Det är ju sådana som kan verkligen få en annan att tänka till ändå mer, vad betydelsefullt det är med ett bra bemötande!

Jag var trevlig och presenterade mig och mitt ärende, blev då "påhoppad" att de hade minsann upptäckt att Rebecca var skyldig en massa pengar! Jag mötte då henne att en sån massa kunde det ju inte vara eftersom jag inte för alltför länge sen betalade in en summa. Jo, det var det då visst det och jag skulle inte tro att de kunde ligga ute med pengar heller! Jag talade om för henne att jag skulle sätta in vad hon hittills var skyldig idag, lade sen på luren och kallade henne för Jävla skitapa! Blev lite förvånad över mitt uttalande, det är inte "jag" idag, men jag är förkyld och inte alls pigg dessutom  är mensen på G och då kan jag förstå och förlåta mig själv :) Jag kan dessutom tänka efter på, hur mycket bättre man kan presentera saker och ting och vad man har att vinna på det. Och jag "såg" ju nu vilket motstånd som uppstår när man blir "påhoppad" så, vilket enbart ger negativa konsekvenser.  Nu är det så att vi bor i Hudik, men om man ska leka med tanken att vi bodde i Ljusdal; jag har ytterligare tre stycken som så småningom också ska ta körkort, och hade vi inte valt Ljusdals trafikskola kan jag garantera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0