Fjärde advent

Lagom till första advent kom den första snön - för att sen försvinna. Jag har känt mig lika trött, grå och trist som vädret har varit den sista veckan. Men, jag har varit förkyld, rejält, vilket inte händer ofta som tur är (så jag klagar absolut inte ;) ) och dessutom så har mensen varit i antågande och det brukar jag också känna av. Så det är tur att jag har varit ensam denna vecka och sluppit  tagit  hänsyn till nån annan och sluppit fått  dåligt samvete för att jag inte orkat med. Och, lagom till fjärde advent så kommer då snön igen och jag känner, trots att jag fortfarande är jätteförkyld, att mina livsandar börjar vakna till liv igen. Lust och inspiration börjar krypa fram lite sakta :) Igår natt sov jag 9,5 timmar och i natt 9 timmar och skulle nog ha kunnat sovit mera också men jag börjar ju jobba 12.30 och då måste man ju gå upp när klockan början närma sig 10 i alla fall.

Fick jobb denna helg både lördag och söndag och det var precis vad jag hade efterfrågat, tack! Tydligen så är det ont om vikarier ibland för nu är jag på Håsta hemtjänst men det gick då jättebra igår, lite snurranden mellan alla husen bara för att leta rätt på rätt "plan" och nummer. Mariboplan, Kasköplan, Namsoplan . . . men idag tror jag nog att jag kommer att hitta rätt så bra. Roligt att komma på ett nytt ställe också och se nya ansikten. Något som jag kan säga efter endast gårdagen är att det skiljer sig bland klienterna. Men, oavsett så är de oftast väldigt glada och tacksamma för att man kommer. Många, ensamma stackars själar som sitter där de sitter ;( Jag tror, och hoppas, att jag sprider lite glädje och positiv energi när jag kommer och man får ju se det lite positvit på så sätt.

Nej, nu måste jag gå och fixa i ordning och ut och sopa av bilen!

Kram och ha en bra fjärde advent <3







Bilder från förra helgens lussebullsbak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0