Semester

Ja, nu har jag äntligen fått semester och det är bara SÅ skönt!

Denna sommar har till största del bestått av stödstrumpor, duschningar, städningar, inköp och hundratals tillsyner. Dessutom många gånger under tidspress och tid som inte ens finns, hur det nu kan vara så? Helt otroligt men sant. Något som de nog lär ha i åtanke och strukturera om då det  kommer att finnas möjlighet till valfrihet även inom hemtjänsten. Ja, i alla fall så har jag blivit lite mera bekant med en del av Hudiksvall med omnejd. Har sprungit gata upp och gata ner, trappa upp och trappa ner och bra är väl det annars hade jag nog lagt på mig ändå mer än det jag gjort på grund av all god mat och kall öl som hör sommaren till. Snart är det höst igen och i och med den så kommer vardagen igen . . . Lite sorgligt har det ändå känts då man har gjort sista besöket hos sådana som man har lärt sig tycka om, rara, härliga gamlingar som är så mysiga och tacksamma och med det har så mycket att ge.  

I helgen ska jag fiska kräftor för första gången i mitt liv, spännande!

Trevlig helg och kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0