Kräftor

Ja, då har jag nog slagit mitt rekord i vad gäller kräftätning per år. Har lyckats äta kräftor tre gånger nu på bara drygt en vecka. Jag var ju till syrran förra helgen och fiskade också kräftor, för första gången. Kul! På fredag kväll bjöds det på havskräftor och på söndag blev det de egenfiskade kräftorna till lunch. I går hade vi kräftskiva här hemma med tjejerna, Bo & Annie. Så nu kan jag väl kanske känna mig nöjd med dessa skaldjut till nästa år kanske.

I tisdags hade vi tjejmiddag här hemma, både stora och små tjejer - mest små. Alexandra, Eira och Ulrika var så duktiga och cyklade från Loos till Hudiksvall, de sov över i Ljusdal på måndag natt och kom fram hit på tisdag kväll, lite trötta men malliga och glada :) . Sofia och hennes tjejer tog bussen hit från Ljusdal så då var vi 10 tjejer, 3 stora och 7 "små". Lagade spagetti och köttfärssås och sen blev det glass och chokladsås, gott och något som alla tycker om. En trevlig kväll!

Nu har jag hämtat hit Ella, är ju inte så många tillfällen som det passar men nu gjorde det det så då gäller det att passa på. Tjejerna har lekt, lekt och lekt sen Ella kom på torsdag kväll. Kan för allt i världen inte fatta hur de orkar? I går var det full fart hela dagen och så mycket som de hoppade på studsmattan så lär de ju ha bra trötta ben. Men tror ni de somnade när de väl kom i säng vid 22? Nejdå, inte alls! De låg och tjottrade och fnittrade ett tag till innan de blev tyst. Men i morse så sov Ella nästan till 10 trots att Gabriella försökte väcka henne. Det var nog skönt och välbehövligt för henne att få sova ut. I dag ska vi åka till Borgarparken så de får leka lite mera :)






Ella vill också vara prinsessa :)


En helt utmattad Ella som tar sig en välbehövlig sovmorgon

Kram alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0