Paris blev London . . .

Ja, inte trodde jag att jag skulle hamna i London i helgen med det gjorde jag. En svår trafikolycka söder om Stockholm bidrog till att vi satt i bilkö över två timmar. Då var det att ta sig en funderare: vad kan jag göra åt det här? Ringde Skavsta och när vi insåg att vi ej skulle hinna med flyget så ringde jag Paris och avbokade hotellet (behövde då bara betala en natt i alla falll) och så ringer jag Skavsta igen som säger att de har flera avgångar på eftermiddan till andra destinationer om vi kan tänka oss det. Väl nere så får vi reda på att det egentligen inte finns så mycket att välja på då vi måste hem på söndag. Dyrt var det också! Många turer ut och in på flygplatsen, vi ansåg att vi hade tre alternativ: åka till London, åka upp till Stockholm och ta in på hotell över helgen eller åka hem igen. Det sista var nog inte ens ett alternativ. Till slut bestämde vi oss för att åka till Stockholm och försöka hitta ett hotell som inte var alltför dyrt. Parkeringsplats för min bil måste det också ha. London var för dyrt. Men väl i bilen och en sista funerare så ändrade vi oss. Jag sa till Annika att inte sitter vi om tio år och gråter för om vi åker till London nu. Vi överlever nog ekonomiskt också, så det var bara att gå in igen och boka! Hotell bokade jag direkt efteråt och fick tag på fint hotell vid Hyde Park för 500:- natten/person så det var väl billigt.

Vi hade i alla fall en jättetrevlig helg, har nog sett stordelen av London - i alla fall utifrån sett. Vi började lördagen med att ta en sån där fulfin taxi till Harrods. Har väl aldrig blivit välkomnad till ett varuhus förut, men nu blev jag det. Welcome ladies, och den kostymklädde mannen öppnade dörren för oss. Mest ögonshopping blev det förstås, lite smågrejer till barnen inköptes i alla fall. Men väldigt härligt att bara få gå och titta på allt. Sen tog vi en sightseeingbuss runt London som åkte nog runt de flesta sevärdheter. Så lämpligt för man kunde gå av och på som man ville. Vi steg av vid Tower bridge och tog en båttur på Themsen och hoppade sedan på bussen igen. Lördag kväll blev det fish & chips och engelsk öl på en engelsk pub. Söndag promenerade vi genom Hyde Park och sen tog vi en taxi till China Town som var väldigt litet mot för vad man hade en föreställning om.

Ja, jag som aldrig tidigare har haft en längtan till London har nu i alla fall varit dit och kan konstatera att det är en fin stad med väldigt trevliga människor. Lite kul med den konservatism som de verkar ha, det bidrar ju till deras charm. Och Paris, det finns ju kvar till en annan gång :)

Nu har plugget dragit igång igen och det känns väl inte alltför lockande, men bara en femveckorskurs sen ska jag ut och praktisera, jobba! Ska bli så intressant!

Ha en bra dag, här kommer lite bilder från London:

        

Kommentarer
Postat av: Susanne

Fina bilder!

2010-09-01 @ 21:03:30
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0