Vem är jag?

Detta är en fråga som jag tror många kan ställa sig ibland. Jag är nyss hemkommen från krogen, sitter vid min dator med en kopp kaffe och  en bit choklad. Har varit ut och ätit med några jobbarkompisar från Tunbacka, sen var vi upp på Statt som är i ny regi och tog nån öl, och dansade lite.  Jag  har  mina funderingar, som jag har haft sen jag var riktigt liten: Vem är jag , varför lever jag? Jag har nog, i och med min ålder, kommit underfund med vem jag är och vad jag vill. Efter många år, många jobbiga funderingar, utbildning i psykosyntes, samtalsterpai, qigong, meditation och livets hårda skola  upptäckt vem jag är och vad jag vill. Tror jag? Men vem är alla andra? Alla andra vilsna själar i denna vilsna värld? Vackra, mogna människor som man tror ska i ålderns mittpunkt ha någorlunda ha funnit sig själva, men ack vad både dom och jag blir bedragna . . . Jag är så glad och tacksam att jag har kommit så långt som jag har gjort, och jag kan komma längre . . .

Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0