Tid

Känner att jag de senaste veckorna har haft alltför liten tid till att möta mig själv. Något som jag har blivit mer medveten om på senare år att jag har ett stort behov av. Men vissa perioder finns inte den tiden riktigt. Trots att vi idag är en liten familj motför vad vi en gång var - för tillfället är den halverad, men det är fortfarande fyra barn kvar hemma med allt vad det innebär. Som jag har ensamt ansvar över, i alla fall under veckorna - då dessutom det mesta händer. Många behov som ska uppfyllas. Känner mig trött och slut, irriterad och arg över småsaker. Men, det är övergående och på fredag ska jag på kinesologi och balansera upp lite, fylla på lite positiv energi. Och jag ska ju ut på praktik nu, i morgon och femton veckor framöver, och det kommer förhoppningsvis också att ge mig mycket. Få träffa andra vuxna och få utbyte, det är något jag saknar när jag pluggar, och då man dessutom är ensam vuxen hemma också.

Men, helgen har i alla fall varit trevlig. Miel har varit här, lär väl passa på att rå om han lite innan han åker till Bolivia. Igår var vi med Patrik och tjejerna på teater: Så gör prinsessor, den var riktigt kul tyckte vi allihop. Sen åt vi kräftor igår kväll, lite sent men vad gör väl det? Idag blir en lugn söndag, ska i alla fall försöka ta oss ut i friska luften lite. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0