Måndag, igen

Ja, det blir inte alltför mycket tid för bloggning just nu. Varken tiden eller tanken till det finns liksom inte.
Men, jag trivs på min praktikplats och det är jag glad och tacksam för. Mycket nytt att lära sig förstås. I fredags hade jag mitt första, egna besök och det gick riktigt bra! Sedan är jag ju med på de allra flesta besök som mina handledare  har, normberäknar och dokumenterar. Tisdag och onsdag denna vecka ska vi till Söderhamn på kurs om missbruk.

I torsdag var jag och Rebecca på bio; Lyckan, kärleken och meningen med livet. Sevärd var den och det var länge sen jag var på bio. Känner att jag måste göra lite annat än praktik, fixa hemma och jobba extra. På lördagen tog jag bussen till Ljusdal, åt lunch på Finess och gick och kikade. Köpte mig två halsband (har ju bara ett antal sen förut ;) ). Men jag tycker det är så kul att byta halsband efter kläder och humör. Köper ju väldigt sällan några dyra också. Sen umgicks jag med Annika sen hon hade slutat jobbba. Vin och prat! Mycket prat blir det när vi träffas! Är så glad att vi har hittat tillbaks till varandra, hon är den person som jag verkligen kan prata om precis allt med och det finns nog ingen som jag kan känna mig så avslappnad tillsammans med heller. Och att det finns acceptans för varandra och varandras olikheter. Sen har man ju olika vänner med olika sorters vänskap och det är väl härligt!

Nu är jag tillbaks på "jobbet", lunchar just nu! Tog med mig bilen i morse och ställde den på Volvo, ska hämta den när jag slutat - med vinterdäck, något som kan behövas nu! När inte en bra kvinna "hälar" med att reda sig själv går det så bra att lämna ifrån sig saker och ting. Just i helgen kände jag att jag gärna betalar ett par hundringar bara jag slipper stå ute och slita med dessa däck. Jag hade ju trevligt istället och det är det värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0