Vinter

Ja, nu har vi ju faktiskt redan vinter - trots att det bara är november. Denna månad har varit fin i år, tycker jag. Inte alls så mörk, grå och slaskig som den brukar vara utan det har varit många soliga dagar med lite snö på marken som har lyst upp det också. Skönt!

Igår hade jag en riktigt, härlig lördag. Ledig, med tid att göra vad jag hade lust med. Några nödvändig saker blev också gjorda, men jag är ju en sån person som har lite svårt att inte utföra något alls en dag. Var och tittade lite på Alexandra som åkte skridskor på Glysis sen åkte vi upp på Gröna systrar som hade julmarknad. En väldigt passande dag att ha julmarknad på, snön fall sakta och det var verkligen stämningsfullt. Köpte lite glögg, Loosglögg från Lotta-boden förstås! Sen blev det teater med Patrik och tjejerna, Den vilda bebin. Hade väl förväntningar utifrån böckerna men jag blev besviken. Tjejerna tyckte heller inte att den var något bra. Den var nog mer lämpad för de mindre barnen för de skrattade i stort sett hela tiden.

Sen blev det en lat lördagseftermiddag i min ensamhet, skönt! Sängen, korsord, bok sedan soffan, film, chips och godis! Idag blir det Sundsvall med Rebecca enligt hennes önskan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0