Våld

Har varit på en givande föreläsning idag om Våld i nära relationer. En professor i kriminologi som föreläste, trots att det är tragiska saker som han presenterade så gjorde han det med en humor så det gick inte att undvika att skratta. Vet ni att det är 80 fall per dag av mäns våld mot kvinnor som polisanmäls? Och att det är 1-2 kvinnor per månad som dödas av sin (f.d.) partner? I Sverige! Gärningsmannaprofilen är en explosiv överkontrollerande typ,  en psykopat eller   en borderline-personlighet. Ja, nog har man väl förstått att det är vanligare än vad man kan föreställa sig, men så vanligt trodde jag nog inte att det var.  Man har väl i fråga om mycket ändå, fast livet har varit tufft i fråga om vissa andra saker, varit förskonad från missbruk och misshandel och eländes elände. Visst är man väl fullt medveten om att det existerar, men på nåt vis ändå så lever man i sin lilla bubbla. Kanske tur det???

I kväll har i alla fall jag och småbrudarna haft myskväll! Onsdag ju! Passade på när det enbart var vi tre hemma för en gångs skull, och jag har ju inte chansen att ha myskväll annars precis när de är hos Patrik på helgerna. Var på OK och hyrde film, åt chips och godis! Nu sover de gott och det ska jag ockå göra! Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0