Sprutdags

I dag har jag varit med Isabell och Gabriella på 5-års kontroll på BVC. Ett halvår senare i och för sig men bestämde mig till slut efter påpekan till hälsocentralen utan resultat byta till den nya och då fick vi minsann komma ganska omgående. Mätning, vägning, balans, räkning, rita ny gubbe och till sist en spruta i armen. Allt var som det skulle och att ta spruta var heller inget problem, fina pennor fick de också - lysande och fyllda med såpbubblor. Javisstja, det var en stämpel i den också! Sen tyckte jag det var läge att passa på att gå och fika lite så det blev kaffe, festis, chokladboll och bakelse på Dackås efteråt. Sen blev det Kappahl och inköp av en ny, varmare mössa till Isabell. Ett varsitt halsband med rosa hjärtan på hittade de också. Sen blev det dagis för tjejerna och praktik för mig. Ska nu vidga mina vyer lite, torsdag och fredag ska jag få komma till Barn- och familj och titta hur de jobbar. Sen ska jag även få komma till Familjerätten och Familjehem och få en liten inblick i deras jobb också. Hoppas bara att tjejerna klarar sig nu utan biverkningar av vaccinationen. Alexandra tog sin för ett par veckor sen och fick feber redan på kvällen efter så vi får väl se . . .

Go´natt!



Tycker ju att det är kul med bilder, och varför tar man inte med sig kameran lite oftare? Men man ska komma ihåg och det är ändå lite tidsödande att lägga över dessa också på datorn och det är ju så enkelt att googla fram bilder och kopiera :) . Naturligtvis roligare med egna bilder men ibland så får Googles duga de också!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja, undra om dom får feber. Ja det var inte kul för jag var hemma i från skolan :(

/´Kram

2010-11-17 @ 20:27:31
URL: http://braaalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0