Go´morron

Go´morron!

Har sovit så skönt i natt och vad härligt det är att få ligga kvar i sängen och få filosofera, läsa och ej ha någon brådska upp på morgonen. Fast man naturligtvis har en tendens att vakna när klockan "brukar" ringa. Men då vägrar jag vakna riktigt, utan slumrar lite lätt vidare . . .

Måste faktiskt påstå och inse att jag faktiskt gör det bra som klarar av mina studier, trots allt runt omkring mig. Många gånger får jag prestationsångest och känner: Hjälp, jag fixar det inte! Och i denna kurs (praktik) känner jag mig illamående över den jävla forskningsrapporten som vi ska hitta! och utgå från. Eftersom kursen är utlagd över 16 veckor och den endast omfattar 15 veckor så "får" vi en vecka ledigt och denna kan vi lägga var det bäst passar oss. Då skulle det ju vara perfekt att lägga den mellan jul och nyår? Saken är bara den att vår uppgift (utifrån den jävla rapporten) ska vara inlämnad 4 januari! Hur kan man då vara ledig mellan jul och nyår om den ej är gjord före jul??? Ja, ja, jag lär väl fixa det här också, har fixat allt förut men som vanligt känns det som en tyngd. När jag tänker efter allt som ska in, reflekteras och förstås för att sedan prestera bra - som i alla fall inte blir så bra som man trodde - så får jag se det som så att jag gör det bra! Med allt omkring mig som snurrar i vardagen. Det är mycket annat som ska planeras, ihågkommas och utföras som ensamstående med fyra barn. Visst, jag har det så bra, och jag har mina barnlediga helger men då ska det fixas lite annat, tvättas, städas, pluggas - men bara om det är ett måste för att hinna med, jobbas så lite extra pengar kommer in som sätter lite guldkant på tillvaron och så ska man ju ha tid att vara ledig också! Göra det man VILL göra och göra ingenting ska man också göra! Nåja, det blir bra det här! Nu ska jag ta och städa tjejernas rum riktigt grundligt och sen ska jag gå och jobba kväll på Tunbacka :)

Nejdå, jag klagar inte - jag lovar: Jag har det bra och det är självvalt!

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0