Sommar

Ja, då blev det sommar från den ena dan till den andra då, härligt är det i alla fall :)

I måndags var Alexandra och tävlingssimmade för klass 3 Västra skolan och de vann den här tävlningen också, så det var kul! Sen blev det middag på McDonalds, tur att det finns att tillgå vid sena kvällar. Det är så skönt att gå komma hem, slippa laga mat, äta, ta reda på och diska.

I tisdags var vi till Gävle, jag och Nadia var seminarieledare, vi hade gjort diskussionsfrågor som var riktigt bra och en teamövning som vi trodde att vi skulle hinna med, men det hann vi inte. En lärare som vi hade med oss tog över vår roll, medvetet, omedvetet? I alla fall mailade jag honom igår över detta och fick ett bra svar tillbaks och han var tacksam för att jag påpekade det för han.

Igår på min morgonpromenad, som det  tyvärr inte har blivit tid till så ofta de senaste veckorna, så såg jag massor av vitsippor, tre ekorrar, en koltrast och hörde göken. Idag såg jag massor av vitsippor och hörde göken, sen såg jag två ormar! Jag som har haft ormskräck under nästan hela mitt liv, klarar faktiskt idag av att till och med stanna och titta på dom en stund. Den första ormen har jag ingen aning om vad det var, har sökt på internet, men den jag såg liknar inte en snok heller, men tydligen kan det skilja sig på hur de ser ut? Den var i alla fall väldigt smal, mörkbrun undertill och ljusbrun på ryggen med en liten mörkare rand i mitten. Men den andra ormen var det ingen tvekan om  vad det var, en huggorm. Men en väldigt liten sån. Ja, i alla fall så var det jag som var väldigt vaksam över stigen jag gick på, i mina öppna sandaler :)

Annars jobbar jag vidare med min individuella efter responsen, har i alla fall läst klart kurslitteraturen och idag har jag tagit ledigt från studierna - jag ska baka bullar, Isabell och Gabriella fyller ju år på söndag. På lördag ska de ha kalas för sina dagiskompisar, så det blir kul. Idag är det förskolans dag med lite olika aktiviteter på dagis och på eftermiddan så är  det korvgrillning, fika, loppis och lite annat som vi ska på.

I morgon är en händelserik och spännande dag: jag ska till tandläkaren i Ljusdal, sen ska jag på medial vägledning i Järvsö,  men det mest händelserika är väl att Susannes tvillingar antagligen kommer i morgon! Om de inte får bråttom ut idag, eller om läkaren anser att de ska ligga kvar ett tag till? Lite konstigt att veta så där i förväg att det kommer bebisar en bestämd dag ;)  Ja, jag uppdaterar väl i morgon kväll så se vad som har hänt ;)





  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0