Pustar ut

Ja, då kan man kanske pusta ut lite efter några intensiva veckor innan det drar igång igen till måndag :)
Vi har i alla fall lämnat in vår gruppuppgift, gett respons på en annan grupps och förberett inför seminariet som vi ska hålla i på tisdag i Gävle. Nu har jag bara en bok kvar som jag ska försöka hinna läsa också (den engelska tänker jag INTE läsa!). Denna kurs har bara varit så intensiv, men det kanske är meningen när det handlar om organisation och ledarskap? Så vi kanske ska få känna på lite vad det kan innebära att hålla många bollar i luften. Det är jag van att ha också, men det har varit en hel del andra saker också de här veckorna och fortsättning följer med det också. Men; jag ska inte klaga! Snart (bara fyra veckor kvar) har jag (vi) sommarlov från skolan och då har jag i alla fall lite lediga vardagar med barnen. Eftersom jag kommer att jobba varannan helg så blir det en hel del lediga sådana, och det ska bli skönt. Det behöver både jag och dom.

Helgen som var jobbade jag, på ett plan som jag inte har varit förut och det var som att komma till himmelriket. Direkt jag klev ur hissen på lördag morgon så kände jag lugnet slog emot mig. Det är intressant att se hur det kan skilja sig på samma arbetsplats men på olika plan. Det gick riktigt bra att jobba trots att jag inte kände igen någon av pensionärerna, det var riktigt kul!

Alexandra hade dansuppvisning på lördag eftermiddag med sin dansgrupp, Julle. De dansade till E.M.D.s Baby Goodbye och de var jätteduktiga. I måndags var det avslutning på Isabells och Gabriellas kör, de sjöng och var så duktiga de också. Det är så härligt att se de små när de tar i och sjunger allt vad de är värda ;)

I dag har jag varit till frissan, klippt och slingat. Måste ju passa på nu innan hon går på barnledighet. Då lär jag väl leta mig någon ny. I kväll ska jag och tjejerna passa på att ha myskväll eftersom vi är lediga i morgon och vi har ju inga sådana kvällar annars precis. Vi har varit och hyrt film och ska äta lite gott. I helgen ska jag ta och städa ;) Bäst att passa på när jag har någon dags ledighet, putsa fönster och byta gardiner och städa riktigt ordentligt. Skönt när det är gjort!

Väntar ju på att bli mormor igen också, de lär väl när som helst nu . . . Spännande!

Trevlig helg på er alla!


Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Vad de växer på längden! Tänkte precis skriva att de nyss fick My little pony-klänningarna, men insåg att det var snart ett år sedan de fyllde år :)

2010-05-13 @ 19:17:08
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0