Vilken morgon

Vilken morgon vi hade idag ;(

Isabell och Gabriella blev osams över vem som skulle ha den kortärmade, ljusblå topen med Hello Kitty på. Det fanns endast en av denna i garderoben, den andra låg i tvättkorgen. De blev rejält ovänner och drog och slet i tröjan och båda två var övertygad om att de hade tagit den först! Det var ett herrans liv här, de skrek och grinade och jag skrek så det stod härliga till här. Mitt tålamod tryter när det inte går att försöka prata lugnt och sansat med dem, då slutar det med att jag också går ner på deras nivå ;(  Ett välfärdsproblem? Att tjafsa om EN tröja när det finns minst tio till i garderoben. Ja, ja . . . i alla fall slutade det med att bägge två åkte till dagis med en varsin långärmad tröja,  helt utmattade - och jag också! Tog en rask långpromenad och fick av mig det mesta av frustrationen. Det finns roligare sätt att börja dagen på.

Solen skiner i alla fall, och det är väl positivt. Har haft påhälsning av Susanne och Ella ett par dagar. Susannes mage står ganska rakt ut nu, men det är ju "bara" nio veckor kvar ;) Spännande! I går hade jag turen att få jobba, nu får jag i alla fall ihop två dagar i mars.

Inväntar responsen på min individuella, idag har jag sysslat med lite allt möjligt annat "nödvändigt", lagt ut på Tradera (nödvändigt? ;) ), betalat räkningar (nödvändigt!!!), kollat över schema och litteratur inför nästa kurs, sökt lite sommarjobb . . .

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0