Vår

Äntligen har våren kommit efter denna långa, kalla och snörika vinter. Det är så härligt och det här behöver vi.
Jag har vårkänslor och mycket energi, hoppas jag får behålla det. Är inne i någon väldigt gynnsam fas just nu. De här sista dagarna har jag fått till mig mycket bra insikter som var välbehövligt just nu, för att inte fastna i något som ändå inte är menat.


Känner mig kärleksfull - till mig själv, till mina barn, barnbarn och mina vänner, till medmänniskor och till livet i sig. Apropå kärlek, vissa tycks anse att kärlek enbart är förunnad de vackra och unga, men kärleken har väl alla behov och rättighet till, oavsett ålder och utseende. Är vi i Sverige (Norden)  mer ålders- och utseendefixerad än många andra länder? Jag är glad över den konstellation av nätverksfamilj som omringar mig: den har gett mig mycket i fråga om detta. Många har nog haft både uttalade och outtalade synpunkter och åsikter över den, men vad är det som säger att en familj behöver ha det bättre, vara lyckligare för att de är en kärnfamilj och håller sig inom vad som anses vara normen i fråga om detta i det svenska samhället? Naturligtvis finns det även många lyckliga sådana, men det är inte det som är förutsättningen.  Och hur många lever kvar i sina "dåliga" förhållanden, trots att de inte mår bra? Och hur många klandrar inte andra för att det finns de som väljer att gå sin egen väg? Visst, jag förstår dem också för det är inte lätt. Men jag är väldigt glad; för jag har gjort mitt val och försöker att följa min väg.

Nu är det rapportskrivning som gäller, på tisdag ska en 10 sidor lång rapport (med enkelt radavstånd!) angående social exkludering av någon grupp i det svenska samhället vara inlämnad. Så från och med idag och tills Patrik kommer med barnen på söndag kväll blir det till att skriva, skriva, skriva - med några få avbrott för mat, promenader och träning! Hoppas att jag jag har fått till det någorlunda tills dess så jag bara kan finslipa det sista på måndag och tisdag.

              Kram till er alla <3

Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Kram kram!

2010-03-11 @ 20:39:12
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Postat av: rebecca

KRAM :D

2010-03-12 @ 09:45:21
URL: http://annarebeccakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0