Skolkar ;)

Skolkar från eftermiddagens föreläsning  (förlåt Anders, du är faktiskt bra men lite seg), och sitter nu framför datorn med en kopp kaffe och en jättegod bulle. Faktiskt lika god som Bagarbodens. Om det är något som jag saknar från Loos så är det Bagarboden, annars vet jag faktiskt inte om det är något annat? Att kunna gå ut på bron och sätta sig med en kopp kaffe i vårsolen och njuta kan jag göra här också, och öppna dörren och bara släppa ut barnen kan jag också. Gå och hämta morgontidningen i postlådan i nattlinnet kan jag också göra här, men tyvärr inte då känna den goda doften som då brukade komma från nybakt bröd - från Bagarboden. Men, men ...... Jag var på stan fram och tillbaks innan jag smet hem och hittade ett par tjejer inne på Guldsmeden som stod och sålde hembakt bröd. Och bullen var faktiskt fantastiskt god!

Till helgen ska jag åka upp till Loos, och det ska bli kul. Det blir två månader nu sen jag var upp sist, trettondagshelgen då vi var på barnfesten. Nu är det skoterträff i Hamra på lördag och sen blir det mat och pubafton med trubadur på restaurangen, och jag ser faktiskt fram emot det. Länge sen jag var ut, och i alla fall "där hemma", som jag av någon anledning tycks kalla Loos med omnejd. Vet ej varför, men det bara kommer ;)

Mina vänner i Loos: ni får förlåta - visst kan jag sakna er också, att bara kunna kika in på en kopp kaffe när man hade lust och prata lite "skit" - men vi pratas ju vid ändå på telefon även om det inte blir lika ofta. Och vi ses ju också ibland ;)



Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Ja, gud vad god den såg ut att vara. Är det vanliljcreme i?

2010-03-02 @ 15:56:36
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0