Grått

Idag är en grå dag, både ute och inne ;( Ute snöar det och är grått och tråkigt och inuti mig känns det också grått och tungt. Har haft ett par veckor med sura, griniga och gnälliga fyraåringar. Känner mig tom på energi just nu, och jag är medveten om att jag har haft lite väl mycket av det ett tag, och det är heller inte enbart positivt - trots att man tror det. Det tar också! Men, men, i morgon känns det bättre, det vet jag ;)

På tisdag var jag på handledningskurs i övningskörning, och trots att jag har övningskört med fyra förut så är det absolut nyttigt att gå. Alltid lite nya saker man tar till sig. Och så fick jag bekräftat att jag blinkar rätt i rondeller, inte Patrik, vilket jag har påtalat någon gång utan resultat. Och jag har heller inte varit hundra på att jag har haft rätt, men så var det. Det är ju inte det som är det viktigta - att ha rätt - men alla fall bra att få veta. Tjejerna fick följa med och vara hos Ingrid och Åke. När jag kom och hämtade dom så var dörren låst och alldeles nersläckt. De lekte med ficklampa! De hade i alla fall haft kul, var lite fundersam om de skulle stanna där, men det var då inga problem. Naturligtvis så somnade dom så snart jag rullade iväg med bilen och var inte alls glada när vi kom hem och skulle in och göra kväller. Men, sådant kan jag ta, när de är trötta, då har jag full förståelse att de inte orkar och då bryr jag mig inte alls heller. Men, onödigt gnäll, grin och tjafs kan jag bli tokig på ibland. Men jag är nog inte ensam ;)

Nu väntar uppgiften igen . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0