Sommar :)

Äntligen har sommaren kommit, och jag hoppas att den har kommit för att stanna.

Jag har varit väldigt dålig med min uppdatering men jag vet inte vart tiden har tagit vägen sen jag slutade skolan? Tiden har bara sprungit iväg! Man har en föreställning om att när sommaren kommer så ska man ha så mycket ledig tid och hinna med så många, roliga saker som inte hinns med, eller finns lust till annars. Men nu är det snart juli och det börjar bli mörkare, och man har inte hunnit känna av att det är sommar. Men i går kom i alla fall den riktiga sommarvärmen så nu är det bäst att passa på att försöka nyttja de lediga dagarna.

Jag och tjejerna tog en minisemester till Tallin i början av förra veckan, en intensiv men trevlig resa. Tror nog det var en upplevelse för tjejerna och  det var kul att få se Tallin även om det var en kall och regnig dag när vi var där. Det är mysigt att komma iväg hemifrån och göra något tillsammans. Sen har jag avklarat min introduktion på Kompaniet och jobbar bara en natt på Tunbacka till helgen innan jag börjar på mitt schema nästa vecka. Midsommar firade jag hos min syster och hennes familj i Borlänge. En trevlig helg och  det var kul att träffa Jörgen och Björn och deras familjer. Det skulle vara kul att försöka samla ihop oss allihop och träffas. I alla fall kände jag ändå starkare efter att ha varit hos syrran på ön att jag vill ha ett eget hus. Något eget att pyssla med, men framför allt där det är lugnt och fridfullt. Där man kan sitta och bara titta ut på naturen och lyssna på fåglarna. Jag skulle nog gärna vilja ha så att jag kan se vattnet också. Vi får väl se när min önskan slår in :)

Var förbi Gävle också, både på nerväg och hemväg. Grattade Miel och Carola lite på torsdag kväll, vi var ut och åt och kunde faktiskt sitta ute och äta. Sen var jag ju tvungen att in och snusa lite på Lilly och Oscar också, de hade växt rejält sen jag såg dem senast för två veckor sen. Oscar hade ökat nästan ett kilo på två veckor!

I dag har vi haft påhälsning av Ankan och Elis, vi satt ute och lunchade och sen var vi på stan en sväng. I morgon kommer Andreas på besök.

              Trevlig sommar!

Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Fina Talinn-bilder!

2010-06-29 @ 09:05:28
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0