Hemkommen

Ja, då var vi hemma igen då efter tre dagar i Loos. Och faktiskt så känns Hudik numer som mer hemma än vad Loos gör. Konstigt nog, efter att ha bott 25 år i Loos och endast snart 2 år i Hudik. Men det är ju skönt att det känns så, och jag har aldrig - inte en endaste gång - ångrat att jag flyttade. Däremot om jag hade bott kvar så hade jag nog kunnat jämfört mig med ett hoptorkat russin. Då hade jag nog varit ett offer för omständigheter, utan valmöjligheter - suttit där och varit sur och bitter :(   Och Loos finns ju faktiskt kvar, även om det tenderar att bli mindre och förfaller mer för varje gång man är upp. Men så länge jag har kvar mina söner och några få vänner där uppe så kommer jag ju i alla fall att åka upp ibland, men den här gången var det faktiskt fem månader sen jag var upp sist - så länge har det aldrig gått mellan gångerna sen jag flyttade.

Har varit och hälsat på, flera om dagen, har varit med lite blommor till graven, tjejerna har varit till frissan, varit och fikat på Bagarboden, Lottaboden och till slut i dag så var vi till Dåasen så tjejerna badade och så grillade vi där innan vi åkte hem. En till tjej fick vi med oss hem till Hudik också :)

I morgon är det jobb igen . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0