Mera snö ;(

Nu tycker jag faktiskt att det räcker med snö för i år. Igår höll jag knappt på att ta mig till fritids och dagis. Tog mig inte ut på Södra vägen utan fastnade i snön nästan halvvägs ute i värsta rusningstrafiken efter 16.00! Tur att mina grannar kom ut och knuffade så jag kunde ta gång- och cykelvägen bortöver. En timme och tio minuter senare var jag hemma igen, då stod bilen parkerad på Tunbacka - servicehuset mitt emot där jag bor. Fanns inte en chans i världen att jag skulle ha tagit mig uppför en gata. Och snöar gör det fortfarande, nu känns det som det inte behöver komma något mer.

Var till Gävle i helgen som var, firade Susanne som tog sin sjuksköterskeexamen. Först var vi i kyrkan inne i stan och sen bjöd Susanne på lite smått och gott hemma hos henne.  På lördag träffade jag Eva Berglund över en fika på stan, hon flyttade dit i höstas. På kvällen var jag, Andreas och Carola med familj på Church Street och åt en god middag.

Jag har Sofia inneboendes här denna vecka, hon gör sin sista praktikvecka på sjukhuset. En ny kurs har startat - exkludering - så det är bara att fortsätta läsa  . . .


 


 

Miel och Ella i kyrkan, bra att ha lite att sysselsätta sig med


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0