Bättre idag

Idag känns det bättre som skönt är. Jag kände ju mig lite låg (orolig) igår av en annan anledning och sen dök betyget upp på Blackboard som fick mig att känna mig ganska värdelös. Men det känner jag mig inte idag ;)
Somnade igår, vaknade vid tvåtiden, låg och grubblade. Till sist gick jag upp och 3.12 mailade jag till Anders (min kontaktlärare) och bad han uttala sig om han ansåg att jag var på villovägar och om jag var helt okompetent? Klockan åtta (söndagmorgon) hade han svarat. Han tyckte verkligen att jag var på rätt väg och att jag hade den kompetens och kapacitet som behövdes för min utbildning/yrke. Tack, det var precis vad jag behövde få höra!
Även om det är väldigt bekvämt att läsa på distans så är det ju ändock ganska ensamt, med väldigt lite lärarkontakt och respons. Och jag fick en tanke igår att jag kanske överskattade mig själv. Men idag känns allt bra igen, bara att plugga vidare . . .

Har jobbat i helgen och det har gått bra, jag känner så´n vördnad inför de gamla och önskar att de alltid skulle få bli bemött med värme och respekt.

Kallt har vi, -20. En riktig vinter, men bara ett par månader kvar så kommer våren ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0