På jakt

Jag är på jakt efter socialt exkluderade i samhället. De ska dessutom inte bara vara exkluderade utan de ska också passa in i min kurslitteratur. Jag har slängt ut lite krokar - gäller ju att ta tillvara på de kontakter man har. Att fråga en "vän" - tur att det finns lite olika kategorier bland dessa. Ibland får man fundera lite innan man kommer på vilken som är passande för "problemet".

I morse blev jag stoppad i en poliskontroll när vi var på väg till dagis, jag var nykter som tur var ;) , men hade väl naturligtvis inget körkort med mig. Jag stoppar aldrig plånboken på mig om jag enbart ska till dagis fram och tillbaks. Fick en vänlig påpekan bara, sen polisen hade kollat upp att jag var ägare till ett körkort, att jag kunde tänka på att ha med mig det. Ja, jag lovade att jag skulle försöka. Men det har jag snart glömt bort ;)

I alla fall så var jag på Dackås konditori i går och köpte semlor, på en betygsskala på 1-5 så skulle jag nog beräkna kanske en svag 3:a på dessa, Bagarbodens får absolut en 5:a! Nu var det ju i alla fall tur att vi inte åkte upp till Loos för att få oss en semla igår då jag hörde att de hade blivit slutsålda ganska tidigt.

Nej, nu väntar mina spännande böcker ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0