Ja, se det snöar ;)

Vad kul att se att det snöar igen ;) Och har HT rätt skulle det kunna komma 1 dm här i Hudik idag. Ja, ja . . .
Är nog många som kommer att bli glada när våren visar sig.

Jag var till Gävle i går på seminarium. Jag tycker ju det är väldigt intressant med människor, studera och försöka förstå, försöka analysera. . . Men det är både intressant och skrämmande att se  många blivande socionomer som har så mycket kvar med sig själva. Dessa ska sedan gå ut och möta andra människor och hjälpa dem. Därmed säger jag inte att jag är klar med mig själv - det blir man aldrig - men jag har jobbat mycket med mig själv under åren och tycker faktiskt att jag har kommit ganska långt ändå, och fortsätter!

Plockade med mig Ella hem från Gävle i går, det är så kul: trots att jag så sällan träffar henne så när jag mötte henne på leksaksaffären igår så blev hon så glad när hon såg mig och ropade: Hej mormor! Inga problem alls när mamma och pappa skulle gå. På tåget träffade hon en jämnårig kompis, Elsa, och de hade väldigt skoj tillsammans. Nu på morgonen har hon varit fullt upptagen med att klä på dockorna, och nu har Isabell och Gabriella (den och den, som Ella kallar dem. Thea brukade kalla dem för Bell och Bellon) dykt upp så nu är det full fart. Har lovat att vi ska baka chokladbollar sen. I morgon ska mormor och Ella gå på teater: Ture blåser bort, det blir kul. Är nog frågan om vad Ellas mamma och pappa hittar på? De är säkert handlingsförlamade, hoppas det kan slappna av och njuta av lugnet i tillvaron. Men jag vet med egen erfarenhet att det känns konstigt tomt och tyst de få gånger man blev helt själv hemma. Det är ju så att man ordnar barnvakt när det väl behövs, inte bara för att man ska få vara ensam precis.

Trevlig helg allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0