Äntligen helg

Ja, helg är det väl inte riktigt än men i alla fall fredag i morgon. Och arbetet med vår gruppuppgift är i alla fall klar för den här veckan som skönt är. Ska jobba kväll i morgon och dag på lördag, bra att jag fick den här helgen eftersom jag har strykit mig på nästa. Jag och Alexandra var iväg och körde ett gympapass på e.m., det är så skönt! Idag var jag på stan på lunchen och köpte mig ett par skidstavar. Nu har jag äntligen fått mitt längskidåkningspaket komplett. Det är ju lite som det är med barn som glömmer, ej vet vart de har gjort av saker osv. . . Nu kan jag i alla fall ge mig iväg och åka om jag får lust. Nu sitter det inte i att det är något som fattas.

Igår kväll fick jag vara frisör. Tisdag kväll när jag pratade i telefon så stängde jag in mig i Rebeccas rum eftersom det var ganska livat, när jag hade pratat klart och kom in i köket så låg det en hög blonda lockar på bordet. Isabell hade friserat sig själv ;) Någon liknande frisyr som jag hade någon gång på det glada 70-talet som var så modern då. Rakt inklippt vid bägge öronen och resten långt, så snyggt så! Men eftersom det ändå var dags att klippa topparna så var det väl lika bra att ta lite mer när vi ändå höll på då! Jag är ju glad så länge de enbart klipper sig själva. När Alexandra hade en kompis, Ida, hemma för nå´t år sen så passade hon på att klippa henne. Det är ju inte så kul när föräldrarna kommer och hämtar sina barn; nyfriserade ;P Ja, ja, det är sån´t som händer!


Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Vad roligt, ska bli spännande att se hur hon ser ut nästa helg :)

2010-02-12 @ 06:06:39
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0