Oj!

Ja, precis! Jag upptäckte att det var två hela veckor sen min sista uppdatering! Men, tiden går och så mycket tid finns inte över för tillfället. Men, jag har i alla fall en riktigt bra praktikplats och känner att jag verkligen har valt en för mig passande utbildning. Intressant, stimulerande  och utvecklande. Håller också på att vidga mina vyer inom socialtjänsten genom studiebesök på andra enheter. Vad mycket man inte vet när man inte har varit på andra sidan. Nödvändigt och intressant att få en helhetssyn på det sociala arbetet, hur samarbetet går till, vilka resurser och insatser som finns att tillgå. Jag har varit på barn- och familj ett par dagar, familjerätten och familjehem har jag också på gång. Nu är jag på G med min andra uppgift som handlar om de aktiveringskrav som finns för att vara berättigad till bidrag. Intressant det också! Och jag lär mig något nytt varje dag, härligt! Igår fick jag utav en ung klient höra ett nytt ord som jag aldrig tidigare hört: reduntant! Tack!

I helgen ska jag på kurs, eftermiddag både idag och i morgon. En access bars kurs - punkter på huvudet stimuleras och därigenom kan man få ut mer av sig själv och sitt liv! Ja, ja, jag vet att det låter lite flummigt men jag är ju lite flummig på mitt vis!

Kram och trevlig helg! 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ytterliggare två veckor :)

2010-12-14 @ 19:54:32
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0