"Julafton"

Ja, idag har vi julafton här hemma fast det egentligen är juldagen. Går lika bra det också! Eftersom jag och Lars-Gunnar har brukat delat på juldagarna under många år så brukar vi fira en varsin dag. Nu blev det så att det blev juldagen hos mig i år också eftersom jag blev tillfrågad jobb igår och det spelade varken någon roll vare sig för mig, han eller barnen. Så jag firade min julafton på Kompaniet igår, riktigt mysigt var det. Det finns faktiskt mycket värme och gemenskap där. Vi tyckte ändå att vi skulle få det lite varmare genom att göra en brasa i öppna spisen men det gick inte så bra. Spjället var tydligen inte riktigt öppet varav det rökte in och brandlarmet gick, direktlarm till SOS och brandkåren kom. Eldförbud fick vi men hade kunnat eldat lite till eftersom det var en väldigt snygg brandman med bland de som ryckte ut :)

Ja, nu är det potatisskalning, grötkokning och diverse andra matförberedelser på gång innan de börjar ramla in . . .


Ha en fortsatt god jul . . .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0