23 december

Ja, då var det dan före dopparedan. Min mormors födelsedag är det också, 96 skulle hon ha fyllt idag, 17 år sen hon dog, när Rebecca var nyfödd. Min mormor var alltid så glad och snäll, hon tyckte så mycket om när man kom och hälsade på, och allra helst när jag hade barnen med. Hon var alltid så gästvänlig och givmild, ville alltid bjuda på fika och glass såg hon alltid till att ha i frysen så hon kunde bjuda barnbarnsbarnen på. Jag tog det väldigt hårt när hon dog och det tog väldigt lång tid innan jag riktigt kunde få in att hon faktiskt inte fanns mer. Flera gånger tänkte jag faktiskt tanken på att jag skulle ringa till mormor och höra hur det var med henne . . .

Har idag en lugn dag på min praktik, har ju till och med tid att blogga! Har i stort sett skrivit färdigt min reflektionsuppgift också. Vi är inte många som jobbar idag och i stort sett inga besök alls. Lugnt och skönt, kan behövas efter en hektisk tid.

God Jul och kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0