Vårfin bil

Måndag igen!

I fredags kom Carola och hälsade på, det var ju trevligt! Vi hade pratat om förut att vi ev. skulle gå på Texas och äta men vi bestämde innan hon kom  att inte göra det. Tror ingen av oss hade någon större lust, ork eller råd. Men på fredag eftermiddag kände jag ändå en stark känsla av att gå ut och äta så vi strosade ner på stan och kikade lite och det blev 49:an till slut. Har aldrig besökt den restaurangen förut men det var helt OK.

På lördagen tog vi en promenad, gick och kikade lite sen premiärgrillade vi på lördagkväll. Och det är ju alltid lika gott! Älgkött blev det den här gången, är också helt OK att grilla bara man lägger det i marinad ett tag i förväg så att det mörar på sig lite. Sen baconinlindad halloumiost är något som verkligen är gott att lägga på grillen ;)

I går bytte jag och Patrik till sommardäck på våra bilar, jag bytte ett på min egen för att "hålla kunskapen" vid liv, om det skulle bli punka nån gång. Har ju fått det en gång i mitt liv, då stod jag handfallen, men behövde inte stå och fundera många sekunder innan en karl dök upp och frågade om han skulle hjälpa mig. Det var snällt och välbehövligt den gången men så bra att kunna klara av det själv. Sen tog jag och städade ur bilen invändigt och var ner på OK och tvättade den utvändigt också. Så nu känns den 22 år gamla bilen ny och fräsch igen :)

I dag är Alexandra hemma från skolan och är hängig, tror vi alla här hemma har varit lite hängiga ett tag, utan att vara liggande. Men man hör så många som är sjuka runt omkring så man ska ju vara glad att man är på benen i alla fall och orkar göra det nödvändiga. Om man inte orkar träna eller har världens livslust för tillfället får man väl acceptera - det kommer :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0