Vår

Nu ser det ut som våren äntligen har kommit! Med allt vad det innebär: sol, fågelkvitter, snösmältning och grushögar i hallen, urväxta kläder . . . .  Alexandra kom hem i går kväll och funderade vad hon skulle ha för skor idag? Sa att hon fick gå upp på vinden och leta fram sina joggingskor sen förra året, men dom hade hon ju naturligtvis växt ur. Så då blev det bara att ta vinterskorna tills det finns tid och ork att gå på stan och köpa nya. Som tur var så var jag så pass pigg i morse så jag orkade släpa mig upp på vinden för att leta tag på andra jackor och överdragsbyxor till Isabell och Gabriella. Väl där uppe upptäckte jag att jag hade glömt nycklarna, bara att gå ner och hämta dom då. Sen när jag väl kom ner för andra gången kände jag mig som 90 år! Efter en lång vinter och inte någon större antydan att våren har varit riktigt på väg så har jag inte varit något förutseende och tittat över vad barnen behöver nytt av. Sen kommer den bara över en helg, och då står man där. Men det är ju inga problem när man bor som man gör, fem minuter så är man nere på stan. Och att de får gå i vinterskor, eller lite för små jackor ett par dagar till gör absolut inget.

Ja, jag är ju på benen idag, men ack, så matt! Åt frukost men sen hade jag nog helst gått och lagt mig igen. Men var ju tvungen att skjutsa tjejerna på dagis. Sen tog jag mig en promenad runt kvarteret i sakta mak, tänkte jag skulle få lite frisk luft och solljus. Och jag kände mig faktiskt lite piggare. Torkade till och med av ett par stolar på uteplatsen så kanske man kan sitta där och läsa lite om dagarna. Det är sådana här gånger man verkligen uppskattar att få vara frisk och ha det bra. Vad värdefullt det är. Det är så lätt att glömma bort i vår hektiska vardag. Tänker tillbaks på alla gånger jag har gått gravid - hur har jag orkat? När man mår som sämst de första månaderna och inte vill berätta det, försöker hålla god min trots att man är så jävla trött och mår så illa så man funderar hur man har kunnat försatt sig i den situationen (igen)? När man ska ta hand om hem, familj, småbarn och ett jobb. När man knappat har haft energi till att tagit hand om sig själv ens! Men det glömmer man, och tur är väl det ;) I alla fall tror jag att man lite oftare ska sätta värde på att få vara frisk.

Ha en bra dag och njut av våren ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0