Trött

Nu är påsken snart över, jag är hemkommen från Borlänge och har även hunnit jobba natten som var.

Har haft en trevlig helg i Borlänge hos min syster, föutom den sura konduktören som jag träffade på tåget mellan Gävle och Borlänge. Han upptäckte att mitt CSN-kort hade gått ut 100331, alltså dagen före och mitt giltiga kårkort ville han alls inte se. Jag fick betala fullt pris, vilket var 155:- för en sträcka på 10 mil (hade jag fått studentrabatt hade det "bara" kostat 110:-), jämförande med 85:- på sträckan Hudik - Gävle som då är är 13 mil. Men det var bara att betala och se glad ut, vad denna sura gubbe! fick heta i mina tankar ska vi inte tala om ;P
Ett samtal till CSN blir det i alla fall till veckan för att få höra var mitt giltiga kort har tagit vägen!

Långpromenader i det fina vädret har det blivit, dock i lånade och för små skor, (kan ju inte dra hur mycket som helst med sig på ett tåg), vilket resulterade i en inte alltför fin blåsa på min lilltå, och den gör väldigt ont! Kan ej förstå hur jag med mina Kalle Anka fötter kunde klämma in mig i smala pumps när jag var ung? Skulle aldrig utsätta mig för något sådant nu. Badat i deras utebad gjorde vi också två kvällar, jättehärligt att sitta där alldeles nere vid sjön och se solen gå ner. På lördag var vi in till Falun och kikade lite i affärer, sen bjöd syrran på lunch på en Texmex-restaurang. Sedan var vi till Björn och Emma och tittade hur de bor, de köpte ju en gammal kyrka för ett par år sen som de håller på att renovera. Annorlunda, men absolut fint!

Tog tåget hem i går eftermiddag, och i natt har jag jobbat natt för första gången. Suttit vak, det var väldigt lugnt, har väl avverkat några tidningar, läst klart en bok, löst korsord, filosoferat, raderat några hundra sms på mobilen . . . Men när klockan blev 4.30 så kunde jag varken läsa eller tänka, satt bara och tittade rakt ut och visste nog knappt var jag var någonstans. Blev ju bara lite slumrande på tåget i går så i stort sett så hade jag ju varit vaken sen 8.00 söndag morgon. Men det gick över, och lyckades väl  i alla fall sova tills över 10, sen låg jag i någon dvala tills klockan 11.30 då jag gick upp och åt frukost. Lika bra att vara trött i kväll, försöka komma i säng tidigt för i morgon bär det av till Gävle kl. 7, heldag med kursintroduktion på den sista kursen för den här terminen ;)


       



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0